Handelsbetingelser
Avifauna Greena ApS
Tinghøjvej 9
DK - 8570 Trustrup
CVR: 41619783
E-mail: mail@avifauna.dk
Betaling (alle beløb vises i DKK/Danske kroner)
Du kan betale med følgende betalingskort: Mastercard, Maestro, Visa, Visa Electron og JBC.
Du kan betale med Mobilepay
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Vi tager ikke gebyrer ved betaling med kort.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer, og herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Aftalen om betaling hos ViaBill bortfalder, når et køb fortrydes, jf. forbrugeraftalelovens § 26. Læs mere her:www.ViaBill.com/kredit
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Fragt og levering
Forsendelse Danmark:
Vi afsender bestillinger med Postnord og GLS. For pakker under 20 kg. kan der vælges pakkeshops eller levering til privatadresse. Alle forsendelser over 20 kg.bliver leveret hjem til adressen. Vi har derfor ingen indflydelse på leveringstidspunktet, da dette afhænger af transportøren og deres ruteplanlægning. Dette gør at vi ikke kan tilbyde levering indenfor bestemte tidsrum, og chaufføren ringer ikke for at aftale noget. Ønskes varerne stillet for modtagers egen risiko på adressen, angives dette kort og præcist under bemærkninger til ordren. F.eks: Må stilles i garagen, eller bare: Må stilles på adressen, så vil chaufføren finde det bedste sted efter forholdene. Bemærk venligst at Postnord ikke er forpligtet til at stille pakker på adressen, hvis modtager ikke har indgået en aftale om modtagerflex med dem. Så selvom vi skriver at de må stille pakken, er det ikke sikkert, at det sker, hvis ikke der er modtagerflex på adressen, derfor er det ikke vores ansvar, hvis pakken skal afhentes på posthuset eller efterfølgende sendes retur
Din ordre vil blive leveret i løbet af 1-3 hverdage efter at du har bestilt / betalt dine varer.
Visse varer har længere leveringstid - dette fremgår under enkelte produkt.
Der kan være andre leveringstider, disse vil fremgå ved det enkelte produkt
Reklamation over fragtskader, varer som er defekte ved modtagelsen, eller mangelfuld levering, bedes ske hurtigst muligt og helst indenfor 3 dage efter modtagelse, da det letter din bevisbyrde
Husk derfor gerne at kontrollere dit indkøb grundigt ved modtagelsen.
Post Nord - Direkte til din dør, hvis ingen er hjemme, bliver forsendelsen leveret til nærmeste posthus.
GLS - kun til pakkeshop
Forsendelsestakster Til pakkeshops 39-49 kr. Til hjemmeadresse 49-59 kr. Ordre på over 299kr., men under 20 kg. leveres gratis til pakkeshop På ordrer på 20 - 35 kg. er fragtprisen 79 kr. På ordrer på 36 - 70 kg. er fragtprisen 198 kr. På ordrer på 70+ kg. er fragtprisen 350 kr. Nogle varer er ikke med i "fri fragt" ordningen. Dette vil fremkome under de produkter det måtte vedrøre
Forsendelse udland: Der kan ikke sendes forsigtig, expres eller kurértjenesten ! Kœre udenlandske kunder:
|
Når man køber på vores shop, tilbyder vi muligheden for at man, efter købet er gennemført, kan foretage tilkøb til sin eksisterende ordre. Dette gøres ved at vælge ’Tilkøb’ på kvitteringssiden. Herefter modtager man en ny ordrebekræftelse med den samlede opdaterede ordre. Denne mulighed er tilgængelig indtil tilkøb-knappen ikke længere er klikbar.
Fortrydelsesret:
Produkter som er speciallavet til kundens behov er der ikke returret på.
Der er ingen fortrydelsesret på varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt. Der er heller ingen fortrydelsesret på forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Ellers har du som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til mail@avifauna.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Akvarier, Terrarier, mm
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr.: 30-500,-DKK alt afhængig af pakkens størrelse.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Avifauna Grenaa ApS
Tinghøjvej 9, 8570 Trustrup
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamationsret:
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som forbruger,har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
For alle varer (herunder varer med begrænset holdbarhed) gælder det, at almindelig fordærvelse ikke er en mangel i købelovens forstand, selvom fordærvelse kan indtræde inden udløbet af de 2 års reklamationsret.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Avifauna Grenaa ApS
Tinghøjvej 9, 8570 Trustrup
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.
Garanti:
Garantien omfatter ikke sliddele, som f.eks. rotor, aksel, lejer, membraner, sugekopper, pakninger, pærer, lysstofrør, kvartsglasrør og hvis fejlen/mangler opstår som almindelig slitage. Garantien bortfalder, hvis originalstikket fjernes fra elektriske produkter.
Garanti på akvarier
Der ydes kun garanti på fuger i akvarier.
Persondatapolitik:[LMG1]
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger til PostNord for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Avifauna Grenaa ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Den dataansvarlige på avifauna.dk er Avifauna Grenaa ApS.
Som registreret hosAvifauna ApS, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: bogh@avifauna.dk
Klageadgang:
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til mail@avifauna.dk eller på 22440135. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Nævnenes Hus, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.220 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 790 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i Danmark og handlet med en sælger udenfor Danmark, men indenfor EU, Norge, Island eller Storbritannien, kan du klager til Forbruger Europa her
Hvis du bor i et andet EU-land, Norge eller Island, kan du kontakte Forbruger Europa-kontoret i det pågældende land.
Ved tvivlsspørgsmål - kontakt os på 22440135.
Med venlig hilsen
Avifauna Grenaa ApS
Handelsbetingelserne er senest opdateret 29.09.2025[LMG2]
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Avifauna.dk
Tinghøjvej 9
8570 Trustrup
E-mail: mail@avifauna.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: __________
Forbrugerens navn:______________________________________________________
Forbrugerens adresse: _____________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: ________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 29.09.2025
-1.png)